Jobs
Ben jij een ervaren people manager met een scherpe visie op cultuurbeleid? Krijg jij energie door processen te optimaliseren en je team te coachen? Dan ben jij misschien de geknipte leidinggevende die we zoeken: een verbindend en daadkrachtig diensthoofd voor de dienst Cultuurcentrum en Bibliotheek.
Functie
- Je staat aan het hoofd van een diverse en getalenteerde groep van 40 medewerkers, verdeeld over het team Cultuurcentrum, Evenementen en Bibliotheek.
- Als coach en motivator creëer je een positieve werkomgeving waarin samenwerking centraal staat.
- Je vertaalt de strategische doelstellingen van het bestuur naar een concreet actieplan voor jouw dienst en legt de juiste accenten.
- Je neemt de huidige werking kritisch onder de loep. Je identificeert knelpunten en implementeert een helder plan om de efficiëntie te verhogen en de dienstverlening te optimaliseren.
- Je bent het aanspreekpunt voor het beleid, partners en burgers. Je vertegenwoordigt de dienst met trots.
- Je rapporteert aan de Algemeen Directeur.
Voorwaarden
- Je bent in het bezit van een master- of bachelordiploma én een rijbewijs B.
- Je hebt minstens 4 jaar ervaring in een leidinggevende rol (met een omvang van min 5 personen). Je stijl typeert zich als coachend en motiverend.
- Je hebt ervaring of sterke affiniteit binnen de culturele sector.
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en je hebt een scherp oog voor processen.
Aanbod
- Een gevarieerde, boeiende functie met impact op het culturele leven in Evergem.
- De functie situeert zich in de rang Av (A1a-A2a-A3a): minimum bruto maandwedde van ten minste 3.788,61 euro voor een voltijdse functie (A1a trap 0). De maandwedde is afhankelijk van je eventuele anciënniteit. Dit wordt aangevuld met voordelen.
- Anciënniteit: maximum 6 jaar relevante ervaring uit de privésector of uit een zelfstandige activiteit. Ervaring uit de openbare sector telt onbeperkt mee, ongeacht of ze relevant is voor de functie. Je levert zelf het bewijs van je ervaring. De bruto maandwedde met 6 jaar anciënniteit bedraagt 4.430,16 euro voor een voltijdse functie (A1a trap 6).
- Glijdende uren met mogelijkheid tot opbouw en opname recuperatieverlof, aantrekkelijke verlofregeling en mogelijkheid tot telewerk.
Interesse
Inschrijven kan tot uiterlijk donderdag 11 december 2025. Onvolledige kandidaturen aanvaarden we niet.
Link: https://www.evergem.be/jobs?utm_source=ABD-BVD
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://govjobs.public.lu/content/govjobs/fr/postuler/postes-ouverts/postes-vacants/fonctionnaires/2025/A2/Novembre/20251112-dlgularchivagemfrfcgdis002129e-424524.html?utm_source=ABD-BVD
Hoe maak jij mee het verschil?
Als IT Specialist in Document Management speel je een cruciale rol in het toepassen van best practices voor het beheer van bedrijfsdocumenten (records) binnen verschillende IT-projecten. Dankzij jouw expertise draag je rechtstreeks bij aan een efficiëntere en beter gestructureerde documentbeheeromgeving bij de NMBS.
Wat is jouw rol bij NMBS?
Als IT Specialist in Document Management heb je volgende verantwoordelijkheden:
- Je beheert de prioritering van IT-wijzigingsaanvragen rond elektronisch documentbeheer, behandelt toegangsaanvragen en lost vragen op met betrekking tot het systeem voor bedrijfsdocumentbeheer.
- Je analyseert de documentstromen die binnen de bedrijfsprocessen worden geproduceerd en ontvangen. Daarbij stel je automatiseringsmogelijkheden en operationele vereenvoudigingen voor.
- Je zorgt ervoor dat je analyses voldoen aan de nodige standaarden, zodat de IT-tools correct kunnen worden geconfigureerd (harmonisatie van metadata en naleving van het datagovernancekader).
- Je schrijft bijlagen bij de bedrijfsprocessen, waarbij je rekening houdt met operationele, wettelijke en archiveringsverplichtingen rond bedrijfsdocumenten.
- Je coördineert werkgroepen en neemt actief deel aan de opvolging van projecten.
- Je ontwikkelt en verzorgt communicatie- en veranderingsbeheeractiviteiten rond documentbeheer.
Waarom is deze job iets voor jou?
Je hebt een bachelordiploma (bijvoorbeeld in informatiebeheer, bedrijfsdocumentatie, informatie- en communicatiewetenschappen of informatie- en documentwetenschappen) of gelijkwaardig door ervaring, EN je hebt minstens 3 jaar ervaring in elektronisch documentbeheer.
EN je beschikt over volgende vaardigheden:
- Je hebt een goed inzicht in de doelstellingen en specifieke kenmerken van verschillende vormen van informatiebeheer (zoals records management, bedrijfscommunicatie, kennisbeheer en digital asset management).
- Je bent in staat om classificatieplannen, taxonomieën, metadata-schema’s en naamgevingsconventies op te stellen en te onderhouden.
- Je hebt een grondige kennis van elektronisch documentbeheer en van de relevante wetgeving (GDPR, Digital Act, AI Act). Kennis van ISO 15489, de ISO 30300-reeks en OAIS is een pluspunt.
- Je kunt elektronische collecties beheren en coördineren, met het oog op de toekomstige vorming van SIP’s (Submission Information Packages) voor het elektronisch archiefsysteem.
- Je bent Nederlandstalig of Franstalig en je hebt een zeer goede kennis van de tweede landstaal (mondeling en schriftelijk). Daarnaast beschik je over een functionele kennis van het Engels.
Troeven :
- Je hebt kennis van toegangs- en rechtenbeheer binnen een bedrijfscontext.
- Je bent bereid om de projectopvolgingsmethodologie van de NMBS aan te leren en je passief in te werken in omgevingen zoals OpenText, M365 en Azure, 2D- en 3D-modellenbeheer, vastgoedbeheersystemen en SAP/HANA.
Verder is ieder mens uniek. Wij vinden het belangrijk dat je jezelf kunt zijn. Dat maakt NMBS sterker. Daarom hechten we veel belang aan diversiteit en inclusie.
Wat mag je van ons verwachten?
Kiezen voor NMBS is kiezen voor een omgeving waarin je kan bijleren en groeien. Je wordt gesteund en omringd door fijne collega’s. We bieden je een loonpakket dat bestaat uit:
- Een contract van onbepaalde duur.
- Een aantrekkelijk salaris aangevuld met o.a. een maandelijkse productiviteitspremie en maaltijdcheques.
- Een goede balans tussen werk- en privéleven dankzij 33 dagen vakantie per jaar. Werk je 40u/week? Dan heb je elke maand 1 bijkomende vakantiedag.
- Een hospitalisatieverzekering.
- Een treinabonnement, voordelen op internationale treinreizen en een fietsvergoeding.
- Voordelen voor je gezin: gratis treintickets, vakanties aan verminderd tarief en kortingen op gezinsactiviteiten en in winkelketens.
Waar ga je werken?
Je werkt in de buurt van het station Brussel-Zuid, in een klein team enthousiastelingen.
What’s next?
- Je solliciteert online.
- We screenen je CV en motivatiebrief. We bellen je eventueel op om kennis te maken en om je kennis van het Frans te bevragen.
- We nodigen je uit voor een sollicitatiegesprek in Brussel waarin je je motivatie en competenties kan tonen. Ter voorbereiding op dit gesprek vragen we jou om een online persoonlijkheidsvragenlijst in te vullen en om een case study voor te bereiden.
- Verloopt alles positief? Dan doen we je een contractvoorstel.
- Je start in je nieuwe job!
Wij behouden ons het recht om deze procedure aan te passen of op te schorten indien nodig. Ons rekruteringsteam zal de profielen selecteren die het best aansluiten bij de functie-eisen om een optimale match te garanderen.
Heb je nog vragen?
Jobreq: 52056
Over de inhoud van de job:
Ange Feuba
M. ange.feuba@nmbs.be
Wivinne Lamontagne
M. wivinne.lamontagne@nmbs.be
Over de selectieprocedure:
Florence Servais
M. florence.servais@nmbs.be
T. +32 2 606 24 29
1 – Werken bij de VUB
Ben jij onze digitaal consulent CAVA die graag de tanden zet in digitaal archief- en ergoedbeheer en uitkijkt naar een volgende stap in je loopbaan?
VUB is steeds op zoek naar nieuw talent om samen mee te groeien.
De Vrije Universiteit Brussel staat al meer dan 50 jaar voor vrijheid, gelijk(waardig)heid en verbondenheid en dat leeft sterk op onze campussen bij zowel studenten als personeel. Bij de VUB vind je een diverse verzameling aan persoonlijkheden: innovators pur sang, maar vooral mensen die 100% hun authentieke zelf zijn. Met zo’n 4000 medewerkers zijn we de grootste Nederlandstalige werkgever, in de privésector, in Brussel; een internationale stad waarmee we ons maar al te graag verbinden en waar(rond) onze 4 campussen gelegen zijn.
De VUB is bovendien lid van EUTOPIA, een alliantie van 10 gelijkgestemde Europese universiteiten, alle tien klaar om zichzelf opnieuw uit te vinden.
2 – Functiebeschrijving
CAVA (Centrum voor Academische en Vrijzinnige Archieven) staat in voor het documentbeheer en archiefbeleid van de VUB én voor de landelijke vrijzinnige erfgoedwerking in Vlaanderen. CAVA is een collectiebeherende cultureel-erfgoedorganisatie met een erkenning op landelijk niveau en bestaat uit een team van een vijftiental medewerkers. Als digitaal consulent ben je dé digitale expert binnen het team van CAVA, en word je transversaal ingezet binnen de uitvoering van de vijf erfgoedfuncties: herkennen en verzamelen, behouden en borgen, onderzoeken, presenteren en toeleiden én participeren. Zo word je de spilfiguur in de digitale transformatie van CAVA en de vrijzinnige erfgoedgemeenschap.
Jouw concrete taken zijn:
- Je volgt de digitale ontwikkelingen in archief- en erfgoedland op de voet. Je focus ligt op archiefbeheersystemen, maar met een brede blik en diepgaande interesse bestudeer je ook de digitale mogelijkheden voor publieksontsluiting, participatie en het faciliteren van onderzoek. Je besteedt aandacht aan AI.
- Je analyseert alles met kritische blik en adviseert het CAVA-team gericht over digitale tools die bruikbaar zijn voor de werking en de uitvoering van het beleidsplan. Je houdt daarbij rekening met de geldende kwaliteitseisen en standaarden binnen de archivistiek, het collectiebeheer en de erfgoedsector.
- Je beheert het overzicht van het digitaal ecosysteem van CAVA en zorgt voor optimale integratie van de verschillende componenten.
- Je zoekt naar duurzame oplossingen voor de bewaring en het beheer van de diverse (digitale) collecties van CAVA. Als eerste prioriteit implementeer je daarbij een nieuw collectiebeheersysteem en zorg je voor een vlotte migratie van onze archiefcollectie.
- Vanuit je expertise ontwikkel je mee de digitale strategie van CAVA.
- Je maakt een efficiënte acquisitie van digitale archieven mogelijk door het digitale erfgoedbewustzijn bij de vrijzinnige erfgoedgemeenschap te verhogen via publieksgerichte acties.
- Je neemt actief deel aan overlegplatformen, zoals Archiefpunt, meemoo e.a. Je gaat op bezoek bij partnerinstellingen om je netwerk te onderhouden, bij te leren van experten in de sector en eventuele samenwerkingen op te zetten.
- Je neemt deel aan het teamoverleg, rapporteert aan de coördinator CAVA en stemt waar nodig af met jouw collega’s van de Universiteitsbibliotheek van de VUB.
Voor deze functie zal VUB Campus Elsene (Pleinlaan 2, 1050 Brussel) je thuisbasis worden, in combinatie met thuiswerk (1 à 2 dagen per week).
3 – Profiel
- Je beschikt minimaal over een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring. Een aanvullende opleiding in informatiemanagement, archivistiek en/ of erfgoedbeheer is een pluspunt.
- Je hebt uitstekende digitale vaardigheden. Je bent gebeten om je hierin verder te verdiepen en om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen. Bij voorkeur heb je ervaring met digitale archivering en collectiebeheersystemen.
- Je hebt kennis van projectwerking. Ervaring met begeleiding van aanbestedingen is een pluspunt.
- Je bent analytisch sterk en werkt grondig, nauwkeurig en methodisch.
- Je hebt een hart voor de erfgoedsector. Daarnaast voel je je thuis in de wereld van onderzoek en onderwijs.
- Je hebt interesse voor de geschiedenis en het erfgoed van de vrijzinnige beweging, of je bent bereid om je hierin te verdiepen.
- Je bent een teamspeler en communiceert vlot en overtuigend in het Nederlands en het Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je wil graag je digitale expertise delen en je kan technische procedures vertalen naar een breed publiek.Als (niet-) EER onderdaan voldoen aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een rechtsgeldige vergunning voor VUB en voldoen aan de VUB verblijfsvoorwaarden. Lees hier meer.
VUB wil een weerspiegeling zijn van de maatschappij waar ieders talent wordt gewaardeerd, ongeacht het gender, geslacht, leeftijd, religie, huidskleur, migratieachtergrond, functiebeperking en de neurodiversiteit.
4 – Aanbod
Word jij onze nieuwe collega?
Dan bieden we je een voltijds contract van onbepaalde duur (80% is bespreekbaar) met een bruto maandsalaris gekoppeld aan graad 7.
Het salaris is afhankelijk van je competenties en het aantal jaren relevante werkervaring.
Bij de VUB garanderen we een open, betrokken en diverse werkplek en geven we je kansen om je loopbaan (verder) uit te bouwen. Daarnaast geniet je van voordelen als:
- Uitgebreide thuiswerkmogelijkheden, een telewerkvergoeding en de tools om goed uitgerust thuis te kunnen werken [waaronder een smartphone & abonnement;] OF [een maandelijkse internetvergoeding ];
- Een open informele werkomgeving met aandacht voor je work-life balance, een uitzonderlijke verlofregeling met 35 verlofdagen, sluiting tussen Kerstmis en Nieuwjaar en 3 extra verlofdagen;
- Een kosteloze hospitalisatie- en zeer mooie groepsverzekering met gewaarborgd inkomen;
- Maximale terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en/of een fietsvergoeding;
- Gevarieerde maaltijden in onze campusrestaurants aan een aantrekkelijk tarief;
- Voordelige sportmogelijkheden, een gamma aan kortingen via Benefits@Work (in allerlei winkels, op vluchten, in tankstations, pretparken…) en Ecocheques;
- Kinderdagverblijf vlak bij de campus, korting op vakantiekampen;
- De ruimte om je job-inhoud mee te vormen en voortdurend bij te leren via onze VUB-leerplatformen en opleidingen;
- En tot slot: toffe collega’s met een gezonde drive en een goed gevoel voor humor.
5 – Geïnteresseerd?
Spreekt deze job je aan?
Stel je dan kandidaat vóór 15 december via jobs.vub.be en laad volgende documenten op: cv, motivatiebrief en diploma.
Ons sollicitatieproces ziet er als volgt uit:
Stap 1: CV-screening door een van onze recruiters
Stap 2: Een vergelijkende proef, waar we naar je aanpak en inzicht peilen en waarmee we in kaart willen brengen wat al goed gaat en wat je nog moet leren. Deze staat gepland van 12 tot 14 december en kan je thuis afleggen.
Stap 3: Een jobinterview staat gepland op 17 december (timing onder voorbehoud van wijzigingen).
Contacteer ons!
Vragen over de job zelf?
Contacteer Bram Beelaert via bram.beelaert@vub.be of 0477/554600.
Vragen over de selectieprocedure en/of het aanbod?
Contacteer Sarah Inghelbrecht via sarah.sigrid.inghelbrecht@vub.be of 0475 80 23 93.
Wil je graag weten hoe het is om te werken bij de VUB en wil je meer info over EUTOPIA?
Ga dan naar jobs.vub.be en ontdek alles over o.a. onze campussen, voordelen, strategische doelen en collega’s.
Lees ook verder over eutopia-university.eu als je meer wil weten over ons Europees netwerk van universiteiten.
6 – Kenmerken
Personeelsformatie: Eigen middelen
Contract: Contract onbepaalde duur
Hoofdeenheid: Rectorale diensten
Omvang: 1
Functie: Specialist wetenschappelijke informatie
Gradengroep: 7
Wijze van begeven: werving
Link: https://jobs.vub.be/job/Elsene-Digitaal-Consulent-Archief/1267704301/?utm_source=ABD-BVD
Primary Location
Belgium-Mons
NATO Body
Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE)
Schedule
Full-time
Application Deadline
10-Dec-2025, 11:59:00 PM
Salary (Pay Basis)
: 5,195.80Euro (EUR) Monthly
Grade NATO Grade G12
Description
:
Post Context/Post Summary
Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) provides an integrated Strategic Effects framework, employing a multi-domain and multi-region focus to create a 360-degree approach, with the flexibility to enable, upon direction, a seamless transition from Baseline Activities and Current Operations (BACO) up to the Maximum Level of Effort (MLE). SHAPE supports SACEUR in fulfilling his terms of reference, as directed by the North Atlantic Council.
The Management Directorate (MGT) primary focus is to provide all the necessary staffing and real-life support functions to enable SHAPE to deliver its critical outputs as a Strategic Military HQ. The Directorate acts as the HQ’s conduit to member nations (through NMRs) and to host nation authorities.
The Information Management and Business Continuity Branch (IMBC) provides the information management and staffing tools, directives and processes necessary for the efficient functioning and resilience of SHAPE as a Military Strategic HQ.
The Information and Knowledge Management Section (IKM) provides the tools and policy guidance necessary to ensure the effective management and exploitation of both information (and knowledge) as a corporate resource within SHAPE and across ACO.
The Management Directorate (MGT), on behalf of the Chief of Staff (COS), directs the daily HQ staffing, workflow and protocol activities, and provides essential support services and facilities management across the SHAPE campus.
The Information Management and Business Continuity (IMBC) Branch is responsible to DCOS Management for the development and implementation of Information and Knowledge Management (IKM) policies across ACO; HQ staffing and workflow management; and the provision of IKM tools and services for SHAPE. It is responsible for the development of Business Continuity (BC) plans and ACO-wide BC policies. It provides registry and records management services (including archiving) for all ACO and SHAPE records. The IMBC Branch is also responsible for the provision of staff induction training for all new SHAPE personnel.
The Information and Knowledge Management (IKM) Section is responsible to IMBC Branch Head for ACO and SHAPE IKM policy development, IKM requirements and process analysis, and IM project development and implementation (in close coordination with ACT and NATO HQ). It manages the functional administration services for IKM tools and ensures the implementation of IKM best practices. It is responsible for the management of individual and collective training on IKM tools and processes at SHAPE, and supports IMBC Branch Head in his role as the Training Authority for IKM courses at the NATO School Oberammergau. It also coordinates induction training for all new SHAPE members.
The IKM Project Manager is responsible for managing a portfolio of current SHAPE IKM systems, development of ACO tools and policy. This includes overseeing all aspects of system management of the current SHAPE IKM systems such as staffing new user requirements for improvements, creating proposals (including hardware and software), ensuring timely and within-budget delivery, whilst maintaining close liaison with NC3A, NCSA and Industry, and providing functional administration of the SHAPE IKM tools.
Principal Duties
- Manage specific projects to support IKM development within SHAPE and across the wider ACO.
- Provide functional administration of SHAPE’s current document management, tasker, portal, and other IKM collaboration systems.
- Provide guidance to best use and employment of current IKM tools for SHAPE as a Strategic Warfighting Headquarters.
- Coordinate with IKM section head the collection of new requirements for the further development of existing IKM tools. Maintain understanding of commercial best practice and to adapt local procedures and uses to support.
- Develop and execute test plans and provide acceptance authority of new functionality to current IKM tools in close coordination with NCIA.
- Coordinate with the IKM Ops, the timely training of the SHAPE staff for new functionality developed for current IKM tools.
- Be the primary point of contact for NCIA support on site and coordinate with the local NCIA Sector, to enable access of contractors to NATO premises and equipment.
- As required, lead SHAPE working groups and provide technical guidance on the use of current SHAPE IKM tools.
- Able to conduct all duties of IKM Programme Manager (Future Systems) during periods of Travel Duty (TDY), leave and other absences.
- Within the area of responsibility, the incumbent is responsible for ensuring that strategic risks to the achievement of Command Group priorities are managed in accordance with ACO Enterprise Risk Management framework.
SPECIAL REQUIREMENTS AND ADDITIONAL DUTIES
The incumbent may be required to undertake deployments in support of military operations and exercises, and/or TDY assignments, both within and without NATO boundaries up to 30 days.
The employee may be required to perform a similar range of duties elsewhere within the organization at the same grade without there being any change to the contract.
The risk of injury is categorised as No risk / risk might increase when deployed.
Essential Qualifications
- Professional/Experience
- Experience defining, documenting and carrying out projects, actively participating in all phases. In particular, individual should have experience identifying, assessing and managing risks to the success of projects, preparing realistic project and quality plans and tracking activities against the plans, providing regular and accurate reports to stakeholders, and monitoring costs, timescales and resources used.
- Experience/involvement in designing, implementing and troubleshooting information systems (particularly Microsoft technologies).
- Education/Training
Higher Secondary education and completed higher vocational training in management information systems, accounting, economics, finance, business administration, public administration, operations research, project management or related discipline leading to a formal technical or professional certification with 3 years function related experience, or Secondary education and completed advanced vocational training in that discipline leading to a professional qualification or professional accreditation with 5 years post related experience.
In case of ambiguity the required job specific experience has priority over the standard education and training levels and experience described here.
- Language
English – SLP 3333 – (Listening, Speaking, Reading and Writing)
Desirable Qualifications
- Professional Experience
- PRINCE2 Practitioner or similar professional project management qualifications
- Previous experience in the development, project management and proliferation of Microsoft products.
- Certified information and/or data privacy qualifications, or experience in these same areas.
Attributes/Competencies
- Personal Attributes:Initiative, original thought, and team spirit are key qualities for this post as the incumbent will need to work closely with military and civilian staff within the Section and other NATO agencies. Because there will need to be close cooperation with extra- NATO agencies, tact and good judgement are essential. As the job will be demanding, and at times stressful, good physical and mental health, combined with a positive attitude, will be highly desirable.
- Professional Contacts:The incumbent will be required to maintain extensive contacts with other NATO programme and project managers, including with NATO agencies and civilian industry. Internally, he/she will have to build and maintain close contacts with similarly tasked staff in different functional areas.
- Contribution To Objectives:The incumbent will ensure that specific projects, primarily in tools development and proliferation, are brought to fruition for the benefit of SHAPE in particular and ACO in general. This will make the organisation more effective through enhanced efficiencies.
REMARKS:
Duration of contract: Serving staff members will be offered a contract according to the NATO Civilian Personnel Regulations (NCPR). Newly recruited staff will be offered a definite duration contract of three years normally followed by an indefinite duration contract.
The salary will be the basic entry-level monthly salary defined by the NATO Grade of the post, which may be augmented by allowances based on the selected staff member’s eligibility, and which is subject to the withholding of approximately 20% for pension and medical insurance contributions.
NATO is committed to diversity and inclusion, and strives to provide equal access to employment, advancement, and retention, independent of gender, age, nationality, ethnic origin, religion or belief, cultural background, sexual orientation, and disability. NATO welcomes applications of nationals from all member Nations.
Building integrity is a key element of NATO’s core tasks. As an employer, NATO values commitment to the principles of integrity, transparency, and accountability in accordance with international norms and practices established for the defence and related security sector. Selected candidates are expected to be role models of integrity, and to promote good governance through ongoing efforts in their work.
Applicants who prove to be competent for the post but who are not successful in this competition may be offered an appointment in another post of a similar nature, which might become vacant in the near future, albeit at the same or lower grade, provided they meet the necessary requirements.
We believe that all people are capable of great things. Because of this, we encourage you to apply even if you do not meet all of the criteria listed within this job description.
Link: https://nato.taleo.net/careersection/2/jobdetail.ftl?job=142816&lang=en?utm_source=ABD-BVD
Your future team
We are seeking a skilled and detail-oriented data retention senior officer to manage and maintain our digital data retention strategy and framework. This role requires a blend of technical expertise, regulatory knowledge, and meticulous attention to detail to ensure we have a robust Enterprise Digital Data Management Lifecycle that complies with Legal and Regulatory obligations.
Your advantages of being one of us
- Impactful Advisory Role: As Legal Counsel in Data Protection Law, you’ll work alongside dynamic business teams, offering expert advice on GDPR impacts and risks, and helping craft solutions that drive innovation while ensuring compliance.
- Engage in Meaningful Collaborations: Be at the forefront of negotiating key contracts, shaping partnerships that uphold data protection standards while unlocking business opportunities.
- Champion Privacy Excellence: Play a pivotal role in ensuring Deloitte Luxembourg’s activities align with GDPR requirements, cementing our reputation for integrity and trust.
Your contribution to our success
- Collaborate with cross-functional teams to develop and refine the Firm’s digital data retention strategy in compliance with industry standards, contractual obligations and regulatory requirements.
- Collect, assess and classify various data types, coordinate with the Legal Department to determine appropriate retention periods based on legal obligations and business needs.
- Develop and maintain the official repository for all Retention Schedules and any supporting documentation.
- Coordinate with the business and IT to manage the destruction of data.
- Provide consultation and education to Business teams and application owners in the development of their procedures required to meet the provisions of their Retention Schedules.
Your skills
- Experience & Education: 3-5 years of experience and a Bachelor’s degree in Information Management or related field.
- Data Management Expertise: Practical knowledge in data retention management, best practices, and technologies.
- Regulatory Knowledge: Familiarity with data-related regulatory requirements, such as GDPR, and awareness of emerging trends and issues.
- Technical Proficiency: Proficiency in data analysis tools and software, accompanied by strong attention to detail and problem-solving skills.
- Organizational & Communication Skills: Excellent organizational, multitasking, communication skills, and a proactive mindset.
Link: https://jobs.deloitte.lu/job/Luxembourg-Data-Retention-Specialist/1231066401/?utm_source=ABD-BVD
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.chd.lu/fr/node/3283?utm_source=ABD-BVD
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://be.indeed.com/viewjob?jk=fe83d088f34569f6&q=biblioth%C3%A9caire+documentaliste&tk=1j9b9t19gg2jn801&from=ja&alid=64d7419200c0f047b6a499da&g1tAS=true&xpse=SoDs67I3rvGJCCTCbR0LbzkdCdPP&xfps=3a476ef9-e183-431f-934f-c337d2a72504?utm_source=ABD-BVD
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.chatelet.be/ma-commune/offres-demploi/un-e-bibliothecaire-bachelier-ere-dirigeant-e?utm_source=ABD-BVD
-
Diensthoofd cultuurcentrum en bibliotheek (Evergem)
Ben jij een ervaren people manager met een scherpe visie op cultuurbeleid? Krijg jij energie door processen te optimaliseren en je team te coachen? Dan ben jij misschien de geknipte leidinggevende die we zoeken: een verbindend en daadkrachtig diensthoofd voor de dienst Cultuurcentrum en Bibliotheek. Functie Je staat aan het hoofd van een diverse en […]
-
Délégué à l’archivage (Ministère des Affaires intérieures – Luxembourg)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://govjobs.public.lu/content/govjobs/fr/postuler/postes-ouverts/postes-vacants/fonctionnaires/2025/A2/Novembre/20251112-dlgularchivagemfrfcgdis002129e-424524.html?utm_source=ABD-BVD
-
IT Specialist in Document Management (NMBS – Brussel)
Hoe maak jij mee het verschil? Als IT Specialist in Document Management speel je een cruciale rol in het toepassen van best practices voor het beheer van bedrijfsdocumenten (records) binnen verschillende IT-projecten. Dankzij jouw expertise draag je rechtstreeks bij aan een efficiëntere en beter gestructureerde documentbeheeromgeving bij de NMBS. Wat is jouw rol bij NMBS? […]
-
Digitaal Consulent Archief (VUB – Brussel)
1 – Werken bij de VUB Ben jij onze digitaal consulent CAVA die graag de tanden zet in digitaal archief- en ergoedbeheer en uitkijkt naar een volgende stap in je loopbaan? VUB is steeds op zoek naar nieuw talent om samen mee te groeien. De Vrije Universiteit Brussel staat al meer dan 50 jaar voor vrijheid, gelijk(waardig)heid en verbondenheid en dat leeft […]
-
Project Manager Information Knowledge Management (NATO – Mons)
Primary Location Belgium-Mons NATO Body Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) Schedule Full-time Application Deadline 10-Dec-2025, 11:59:00 PM Salary (Pay Basis) : 5,195.80Euro (EUR) Monthly Grade NATO Grade G12 Description : Post Context/Post Summary Supreme Headquarters Allied Powers Europe (SHAPE) provides an integrated Strategic Effects framework, employing a multi-domain and multi-region focus to create a 360-degree approach, […]
-
Data Retention Specialist (Deloitte – Luxembourg)
Seniority: Senior levels Contract Type: Open-term Your future team We are seeking a skilled and detail-oriented data retention senior officer to manage and maintain our digital data retention strategy and framework. This role requires a blend of technical expertise, regulatory knowledge, and meticulous attention to detail to ensure we have a robust Enterprise Digital Data Management […]
-
Records Manager e-archiviste (Chambre des députés – Luxembourg)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.chd.lu/fr/node/3283?utm_source=ABD-BVD
-
Bibliotheekassistent (Ravels)
Introductie Wil jij meehelpen om van de bibliotheek een toegankelijke en inspirerende plek te maken voor iedereen in onze gemeente? De gemeente Ravels zoekt een vriendelijke, klantgerichte en betrokken Bibliotheekassistent die het team ondersteunt bij de dagelijkse werking, collectiebeheer en dienstverlening aan onze bezoekers. jouw verantwoordelijkheden Als Bibliotheekassistent ben jij het aanspreekpunt voor onze bezoekers […]
-
Document Management Specialist (D-Network – Bruxelles)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://be.indeed.com/viewjob?jk=fe83d088f34569f6&q=biblioth%C3%A9caire+documentaliste&tk=1j9b9t19gg2jn801&from=ja&alid=64d7419200c0f047b6a499da&g1tAS=true&xpse=SoDs67I3rvGJCCTCbR0LbzkdCdPP&xfps=3a476ef9-e183-431f-934f-c337d2a72504?utm_source=ABD-BVD
-
Bibliothécaire dirigeant (Châtelet)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.chatelet.be/ma-commune/offres-demploi/un-e-bibliothecaire-bachelier-ere-dirigeant-e?utm_source=ABD-BVD
