Jobs Rss

Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://jobs.uclouvain.be/PersonnelAdministratif/job/Magasinier%C2%B7%C3%A8re-pour-le-Service-central-des-biblioth%C3%A8ques-%28FHX%29/1196445201/

Artes is de afdeling van KU Leuven Bibliotheken die onderzoekers, docenten en studenten in de Humane Wetenschappen in het algemeen, en aan de Faculteit Letteren in het bijzonder, ondersteunt door adequate collectievorming, professionele informatiebemiddeling en dienstverlening.

Artes beheert een collectie muziekwetenschap die is opgebouwd in functie van het lopende onderwijs en onderzoek in de musicologie aan KU Leuven. Deze deelcollectie bevindt zich hoofdzakelijk in het Erasmushuis (i.e. het gebouw van de Faculteit Letteren). Daarnaast beheert Artes ook de bibliotheek van MATRIX Centrum voor Nieuwe Muziek (http://www.matrix-new-music.be/), gelegen in de Minderbroederstraat in Leuven, dat bestaat uit een documentatiecentrum en een educatieve dienst die beide zijn toegespitst op klassieke muziek van na 1950. De bibliotheek van MATRIX omvat een uitgebreide collectie boeken, partituren en opnames van naoorlogse kunstmuziek uit binnen- en buitenland. Het publiek bestaat uit muzikanten, musicologen, concertorganisatoren, componisten, muziekdocenten en het ruime publiek. Door renovatiewerken is het gebouw van MATRIX gesloten tot begin 2026. De boekencollectie werd tijdelijk naar de Universiteitsbibliotheek overgebracht, terwijl de partituren en opnames tijdens de renovatiewerken noodgedwongen onbeschikbaar blijven voor het publiek.

Functie
Als collectie-expert Muziek ben je zowel verantwoordelijk voor de Matrix collectie in de Universiteitsbibliotheek, als voor de collectie muziekwetenschap in het Erasmushuis.
Je staat in voor het beheer en de verdere uitbouw van deze collecties:
  • Je bent het aanspreekpunt voor inhoudelijke vragen over de collecties muziek van KU Leuven Bibliotheken Artes.
  • Je selecteert wetenschappelijke publicaties, partituren en cd’s voor aankoop, in samenwerking met de betrokken onderzoeksgroep.
  • Je beheert het collectiebudget dat voorbestemd is voor de uitbouw van deze collecties.
  • Je staat mee in voor een correcte ontsluiting van deze digitale en fysieke informatiebronnen en het optimaal gebruik ervan door studenten, onderzoekers en externe bezoekers.
  • Je biedt onderzoeks- en onderwijsondersteuning gekoppeld aan deze collectie (bv. door het geven van informatiesessies, het verstrekken van publicatieadvies, het opvolgen van leeslijsten, …) in nauwe samenwerking met de procesverantwoordelijken onderzoek en onderwijs van Artes.
  • Je staat mee in voor het naleven van het bibliotheekreglement en het bewaken van de orde en netheid in de leeszalen van KU Leuven Bibliotheken Artes.

Profiel

Je hebt bij voorkeur een master in de musicologie, met specialisatie in Nieuwe Muziek, of bent gelijkwaardig door ervaring. Werkervaring in een wetenschappelijke bibliotheek strekt tot aanbeveling.
  • Je bent een teamspeler, overlegt en werkt goed samen met collega’s.
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands en het Engels. Kennis van Frans en/of andere talen strekt tot aanbeveling.
  • Je bent klantgericht, ondernemend, stressbestendig en vernieuwingsgericht. Je hebt zin voor orde, organisatie, innovatie en kwaliteit.
  • Je hebt ervaring met het bibliotheeksysteem Alma of bent bereid hiervoor een opleiding te volgen.
  • Je bent vertrouwd met MSOffice.

Aanbod

Wij beogen een deeltijdse tewerkstelling (20%) van bepaalde duur (5 maanden – deze vacature kadert in de moederschapsrust van de reguliere collectie-expert Muziek van Artes), bij voorkeur vanaf 1 augustus 2025. Ben je onmiddellijk inzetbaar om alle opdrachten van de functie volwaardig in te vullen, dan start je in graad 7. Beloftevolle kandidaten die nog niet meteen alle opdrachten kunnen opnemen of nog een specifiek opleidingstraject moeten doorlopen starten in graad 6. Graad 8 is uitzonderlijk weggelegd voor kandidaten die reeds van bij de start, omwille van doorgedreven kennis en ervaring, extra verantwoordelijkheden kunnen opnemen.

Interesse?

Meer informatie is te verkrijgen bij mevrouw Karlien Verhaeghe, Teamleider collectie-experten Artes, tel.: +32 16 32 90 70. Informatie rond de selectieprocedure is te verkrijgen bij mevrouw Lieve Mommaerts, tel.: +32 16 37 76 89.
Solliciteren voor deze vacature kan tot en met 07/05/2025 via onze online sollicitatietoepassing

KU Leuven wil een inclusieve, respectvolle en sociaal veilige gemeenschap zijn. Wij omarmen diversiteit tussen individuen en groepen als een meerwaarde. Open dialoog en verschillen in perspectief zijn noodzakelijk in een ambitieuze onderzoeks- en onderwijsomgeving. In ons streven naar gelijke kansen erkennen wij de gevolgen van historische ongelijkheden. Wij aanvaarden geen enkele vorm van discriminatie op basis van, onder meer, geslacht, genderidentiteit en -expressie, seksuele oriëntatie, leeftijd, etnische of nationale afkomst, huidskleur, levensbeschouwelijke overtuiging, neurodivergentie, arbeidshandicap, gezondheid, of socio-economische status. Bij vragen over toegankelijkheid of aangeboden ondersteuning helpen we je graag op dit e-mailadres.

Heb je een vraag over de online sollicitatieprocedure? Raadpleeg onze veelgestelde vragen of stuur een e-mail naar solliciteren@kuleuven.be

Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.culture.be/vous-cherchez/emploi-stage/?mode=single&uid=21538&cHash=c8556b906070cb49023de158a61deab1

Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.culture.be/vous-cherchez/emploi-stage/?mode=single&uid=21555&cHash=b91971eaeef523ebe510bdf7b9752b16

Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://recruitment.uni.lu/en/details.html?id=QMUFK026203F3VBQB7V7VV4S8&nPostingID=106558&nPostingTargetID=152437&mask=karriereseiten&lg=UK

Contractueel – voltijds – onbepaalde duur – niveau B – m/v/x

Wil jij bijdragen aan een efficiënter databeheer binnen onze organisatie?

Onze afdeling Interne Ondersteuning zoekt een enthousiaste en deskundige Databeheer om ons team te versterken. In deze rol ben je verantwoordelijk voor zowel het fysieke als digitale archiefbeheer en werk je mee aan de modernisering, digitalisering en organisatie van onze organisatorische data.

Functieomschrijving

Als Deskundige Databeheer:

  • Beheer je archieven (fysiek en digitaal) volgens wettelijke normen en met oog voor historisch belang.
  • Adviseer je collega’s over het gebruik van archief- en databeheersystemen, zoals SharePoint en het Serieregister.
  • Stel je archiefbeheersplannen op en begeleid je diensten bij archiefvorming en -overdracht.
  • Digitaliseer en moderniseer je archieven, waarbij je zorgt voor toegankelijkheid en beveiliging.
  • Zorg je voor een degelijk document lifecycle management.
  • Ben je lid van Team ICT & Data en ondersteun je collega’s bij drukte of afwezigheden.

Jouw profiel

  • Je bent klantgericht, communicatief sterk en werkt graag samen.
  • Je hebt kennis van archiefwetgeving of staat open om dit te leren.
  • Je hebt ervaring met digitale systemen zoals SharePoint.
  • Je kunt goed prioriteiten stellen en werkt nauwkeurig.
  • Je bent in het bezit van een bachelor diploma of indien je geen bachelor diploma hebt, slaag je voor een online capaciteitstest.
  • Je vertoont een gedrag dat in overeenstemming is met de eisen van de functie;
  • Je geniet de burgerlijke en politieke rechten;
  • Je voldoet aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken;
  • Je bent in het bezit zijn van een blanco strafregister (het attest moet enkel ingediend worden bij een effectieve aanwerving);
  • Je slaagt voor de selectieprocedure.

Selectietechnieken

De selectieprocedure bestaat uit een competentieproef en een mondelinge proef.

Indien je niet in het bezit bent van een bachelordiploma, moet je slagen voor een online capaciteitstest.

De competentieproef is een thuisopdracht. Deze zal je ontvangen op 28 mei 2025 en zal je moeten terugbezorgen op 2 juni 2025.

Diegenen die geslaagd zijn voor de thuisopdracht mogen deelnemen aan de mondelinge proef, deze gaat door op 11 juni 2025.

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende job met heel wat administratieve uitdagingen.
  • Een aantrekkelijk salaris (B1 – B3: bruto min. – max.: 2999,68 euro – 5054,36 euro)
  • Relevante ervaring komen in aanmerking voor het bepalen van de geldelijke anciënniteit.
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Maaltijdcheques (8 euro per stuk).
  • Fietsvergoeding en gratis woon-werkverkeer bij gebruik van openbaar vervoer.
  • Mogelijkheid tot fietslease.
  • Ecocheques en InDuffelbons.

Meer info

Voor verdere inhoudelijke informatie kan je terecht bij Giovanni Cangelli, afdelingshoofd interne ondersteuning, giovanni.cangelli@duffel.be

Voor informatie rond de selectieprocedure kan je terecht bij de dienst HR en loopbaanbeheer, selecties@duffel.be

Solliciteren

Je kan je kandidatuur hieronder indienen.

Solliciteer

De uiterste datum voor het indienen van je kandidatuur is woensdag 14 mei 2025.

Link: https://www.duffel.be/deskundige-databeheer

Met het bovenlokaal project ‘Met de bib naar buiten’ willen 31 bibliotheken in Oost-Brabant een nieuwe inclusieve werking uitbouwen rond geletterdheid en de digitale kloof. Hoe?
Door met de bib naar buiten te trekken!
Ben jij de projectcoördinator die wij zoeken?

Projectcoördinator ‘Met de bib naar buiten’

Bepaalde duur – 80% – loonschaal B1-B2-B3

Functie:
Als projectcoördinator coördineer jij de werking van het project ‘Met de Bib naar buiten’ voor de hele regio (Oost-Brabant). Jij staat in voor de coördinatie van het project, de planning en uitrol van de mobiele unit en modules. Jij ontwikkelt en begeleidt diverse inhoudelijke modules, werkt aangepaste communicatiemiddelen uit en voorziet draaiboeken.

Profiel:
• Houder van een diploma dat toegang geeft tot niveau B of gelijkwaardig.
• Beschikken over 3 jaar ervaring in projectmatig werken.
• Je beschikt over een rijbewijs B en eigen wagen.

Aanbod:
Contract bepaalde duur (eind december 2027) • brutomaandloon (voltijds) min. 3.059,65 euro – max. 5.155,42 euro (overname relevante anciënniteit) • maaltijdcheques 8 euro • laptop • GSM • pensioensparen • vakantiegeld • eindejaarspremie • gratis hospitalisatieverzekering • vergoeding woon-werkverkeer met openbaar vervoer en fiets • interessante verlofregeling (32-35 dagen) • flexibele werktijden • mogelijkheid tot telewerken • gratis gebruik van enkele stadsdiensten • voordelig abonnement Plopsaqua Landen-Hannuit • voordelenplatform Pluspas + voordelen GSD-V

Interesse?

Stuur jouw sollicitatie (motivatiebrief, CV & een kopie van jouw diploma) naar
Stationsstraat 29A1, 3400 Landen t.a.v. dienst personeelsbeleid of mail naar selectie@landen.be.
Kandidaturen, inclusief alle nodige documenten, moeten ten laatste op 04 mei 2025 toekomen.

Meer info: 011 88 03 07- selectie@landen.be – www.landen.be

 

Link: https://www.landen.be/projectcordinator-met-de-bib-naar-buiten

Amsab-ISG is op zoek naar een enthousiaste onthaalmedewerker (voltijds, onbepaalde duur, startdatum: 2 juni 2025) die het eerste aanspreekpunt wil zijn voor bezoekers en bijdraagt aan een vlotte werking van onze organisatie. Ben jij communicatief, klantvriendelijk en organisatorisch sterk? Dan is deze job iets voor jou.

Solliciteren kan tot 30 april 2025.

Word deel van het team van Amsab-ISG

Amsab-Instituut voor Sociale Geschiedenis is het geheugen van sociale bewegingen en sociaal geëngageerde mensen die zich verzetten tegen onrecht en ongelijkheid. In hun streven naar gelijkwaardigheid, duurzaamheid en een betere levenskwaliteit staan thema’s als arbeid, milieu, migratie, gender, mensenrechten en globale rechtsvaardigheid centraal.

Als cultureel archief staan we garant voor het bewaren en beschermen van dit erfgoed: brieven, verslagen, affiches, foto’s, films, boeken, maar ook digitaal archief en zo veel meer. Je kan dit allemaal raadplegen in onze leeszaal of online. Via onderzoek, publicaties, ons tijdschrift Brood & Rozen, tentoonstellingen en andere publieksprojecten, brengen we de vaak onzichtbare verborgen geschiedenissen achter dit erfgoed naar buiten.

Bij Amsab-ISG geloven we in de kracht van een divers team en moedigen we sollicitaties aan van mensen van alle leeftijden, genders en etnische achtergronden.

Een gevarieerd en boeiend takenpakket

  • Je bent het eerste aanspreekpunt in Amsab-ISG, zowel telefonisch als aan de balie. Je verwelkomt bezoekers met een open en inclusieve houding, je beantwoordt vragen en je verwijst hen door naar de juiste persoon of afdeling.
  • Je beheert administratieve taken, zoals het verdelen van post, het reserveren van vergaderzalen, het opvolgen van aankopen en onderhoud, en het ondersteunen van de organisatie van publieksevenementen.

Jouw profiel

  • Je hebt een diploma middelbaar onderwijs of relevante ervaring in een klantgerichte functie.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands. Kennis van andere talen is een meerwaarde.
  • Je hebt een goede kennis van Office 365 (Word, Excel, Outlook).
  • Je bent communicatief vaardig.
  • Je bent positief ingesteld en empathisch, maar ook voldoende assertief.
  • Je werkt nauwkeurig, efficiënt en discreet.
  • Je bent flexibel, stressbestendig en oplossingsgericht.
  • Je bent een teamspeler, maar je kan ook zelfstandig werken.

Wat bieden wij?

  • Een gevarieerde en boeiende functie binnen een organisatie waar je je vaardigheden verder kunt ontwikkelen.
  • Een salaris conform PC 329.01, Cat. A2.
  • Extralegale voordelen zoals een goede groepsverzekering, maaltijdcheques en een vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Een fijne werkplek met een hecht en gemotiveerd team.

Interesse?

Stuur je CV en motivatiebrief uiterlijk op 30 april 2025 naar vacature@amsab.be. Na een eerste selectie op basis van je CV en motivatiebrief, worden de geselecteerde kandidaten in mei uitgenodigd voor een gesprek in Amsab-ISG, Bagattenstraat 174, 9000 Gent.

Heb je nog vragen? Neem contact op met paule.verbruggen@amsab.be.

Link: https://www.amsab.be/nieuws/vacature-amsab-isg-zoekt-een-nieuwe-onthaalmedewerker

Selectiecode

XNT25103

Taal

Nederlands

Diploma

Ander

Contracttype

Tijdelijke opdracht

Functieniveau

N

Type aanwerving

Talent exchange

Duur

Bepaalde duur

Plaats van tewerkstelling

1000 Brussel

Voltijds/deeltijds

Voltijds

Jobinhoud

Heb je een passie voor de conservering van erfgoed en voor nieuwe technologieën? Droom je ervan om te werken in het hart van de digitalisering van historische schatten? Dan ben je de geknipte kandidaat voor deze job!

Binnen de dienst DIGIT sta je in voor de algemene coördinatie van het project GOOGLE BOOKS @ KBR. GOOGLE BOOKS @ KBR is een samenwerkingsproject voor digitalisering van het erfgoed van KBR en de terbeschikkingstelling ervan op internet.

Het project GOOGLE BOOKS is een initiatief van de onderneming GOOGLE en werd in 2005 opgestart in het kader van een partnerschap met de grote Amerikaanse universiteitsbibliotheken; het doel bestaat erin om snel een zo volledig mogelijke online digitale bibliotheek samen te stellen. In dit kader heeft GOOGLE in zowel de Verenigde Staten als Europa digitaliseringslaboratoria ontwikkeld. De partnerbibliotheken vertrouwen hun collecties gedrukte werken toe aan GOOGLE; deze laatste heeft als opdracht de werken te digitaliseren en online toegankelijk te maken via haar portaalsite GOOGLE BOOKS en de digitale bibliotheken van haar partners.

In het kader van dit project heeft KBR de ambitie om een corpus van ± 100.000 gedrukte werken die vóór 1900 zijn uitgegeven, te laten digitaliseren en online toegankelijk te maken. Het project is effectief van start gegaan in maart 2024 en is vandaag halfweg; 50.000 boeken uit de collecties van KBR werden al gedigitaliseerd door Google. Jouw rol bestaat er dus in om het vervolg van dit partnerschap te verzekeren en het einddoel van 100.000 volumes tegen 2026 te halen.

Daartoe voer je de volgende taken uit:

  1. coördinatie van de taken van voorbereiding van de partijen (het corpus klaarmaken, verificatie van de metagegevens en van de verenigbaarheid van de documenten met de technische eisen van de partner, toevoeging van fysieke streepjescodes, de volumes in de door de partner geleverde transportdozen stoppen …);
  2. coördinatie van de verrichtingen van ophalen en terugbrengen van de partijen boeken die voor digitalisering aan de externe partner worden toevertrouwd;
  3. coördinatie van de verrichtingen van interne digitalisering van de boeken die deel uitmaken van het corpus maar waarvan de digitalisering niet aan de externe partner kan worden toevertrouwd;
  4. coördinatie van het downloaden, de kwaliteitscontrole, de opslag en het online brengen van de boeken die de externe partner heeft gedigitaliseerd;
  5. monitoring van de voortgang van het project en de rapportering ten aanzien van het hoofd van de dienst DIGIT;
  6. de eerstelijnscommunicatie met de partner;
  7. de eerstelijnscommunicatie met alle diensten van KBR die bij het project betrokken zijn;
  8. begeleiding van een projectteam dat bestaat uit 7 tot 16 medewerkers naargelang de fasen van het project.

Opgelet:
Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.

Werkgever

De Koninklijke Bibliotheek van België (KBR) is de nationale bibliotheek en ligt op de Kunstberg, centraal in Brussel. KBR is een van de 10 federale wetenschappelijke instellingen. Ze verzamelt alle Belgische publicaties en bewaart, beheert en bestudeert een omvangrijk cultureel en historisch patrimonium van ruim 8 miljoen documenten. Ze geeft het publiek toegang tot informatie, faciliteert onderzoek en biedt een culturele beleving aan.

https://www.kbr.be/nl/

Competenties

Opgelet: deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.

Generieke competenties:

  • Creatief denken : Op zoek gaan naar inspiratie, tot ongebruikelijke ideeën komen en innovatieve oplossingen voorstellen.
  • Begeleiden : Medewerkers samenbrengen en motiveren om de doelen te bereiken, hen inspireren door zelf het voorbeeld te geven en de veranderingen in de organisatie faciliteren.
  • Resultaatgericht zijn : Beslissingen nemen en acties uitvoeren om resultaten te behalen en er de verantwoordelijkheid voor nemen.
  • Je ontwikkelen : Je competenties ontwikkelen in functie van je eigen noden en de noden van je organisatie.

Troeven:

  • Kennis van het Frans een troef daar je in een tweetalige omgeving zult werken.
  • Beheersing van het gesproken en geschreven Engels
  • Je beschikt over relevante ervaring op het vlak van projectbeheer en/of teambeheer
  • Je beschikt over relevante ervaring op het vlak van digitalisering van erfgoed
  • Je beschikt over relevante ervaring op het vlak van beheer van erfgoedverzamelingen
  • Je hebt een diploma in het domein van Informatiewetenschappen en -technologieën

Opgelet: Je motivatie wordt als bijzonder belangrijk voor de functie beschouwd en krijgt een hogere waarde toebedeeld in de eindscore.

Aanbod

Opgelet:

Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.

Duur van de opdracht: maximum 12 maanden.

Het arbeidsregime is 100%

Telewerk is mogelijk.

Contract: terbeschikkingstelling via een Talent Exchange-overeenkomst. Bij Talent Exchange-opdrachten behoud je je eigen functieniveau en loonpakket.

Procedure

  1. Analyse van de competenties en de motivatie op basis van het cv en de motivatiebrief: gelieve je kandidatuur te beargumenteren op basis van de functiebeschrijving en om waar nodig je relevante vaardigheden te benadrukken. Zo we meer dan 5 ontvankelijke kandidaturen ontvangen, maken we een eerste selectie op basis van de troeven.
  2. Gesprek (max. 1 uur): bespreking van je profiel, je competenties, je motivatie, je ervaring en je interesse voor de opdracht

Omdat er soms veel kandidaturen zijn die niet voldoen aan de selectiecriteria, kunnen we geen gevolg geven aan de kandidaturen van personen die niet bij de overheid werken.

Solliciteren

Opgelet:
Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.

Om je kandidaat te stellen, stuur je een motivatiebrief EN een recent cv ten laatste op 16/05/2025 naar talentexchange@kbr.be met de referentie KBR-2025-TE-04.

Extra info

De deelnemende organisaties van het Talent Exchange-netwerk zetten zich in voor diversiteit. Dit vertaalt zich in het aanmoedigen van talent met respect voor verscheidenheid, onafhankelijk van afkomst, gender, leeftijd, een eventuele handicap, levensbeschouwing,…

Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://govjobs.public.lu/content/govjobs/fr/postuler/postes-ouverts/postes-vacants/employes/2025/A1/Avril/20250407-knowledgemanagerresponsabledel-359107.html