Jobs
Je bent de centrale spil in het documentbeheer van deze organisatie. Je zorgt ervoor dat de procedures van documentbeheer gevolgd worden en ondersteunt de organisatie waar nodig. Je doet verbetervoorstellen om de documentbeheer processen beter te laten verlopen.
Functieomschrijving
- Documenten verzamelen en uploaden in het documentbeheersysteem (Bricsys24/7)
- Bewaken dat documenten gepubliceerd worden volgens de afspraken (o.a. afspraken rondom titel, inhoud, lay-out, beoordeling en autorisatie)
- Opvolgen van documenten workflows en zorgen dat goedkeuringen binnen de gestelde termijn gegeven worden
- Het onderhouden van administratieve procedures en handleidingen
- Communicatie en uitwisseling van documenten met de klant via digitale platform (Asite) en afstemming met documentbeheer van de klant in geval van problemen
Functie-eisen
- Opleiding in informatiebeheer of bouwkundig diploma
- Ervaring in de rol van Documentbeheerder (in de bouwsector) is een plus
- In staat om gericht methodisch te werken
- Vlotte kennis van het Nederlands zowel mondeling als schriftelijk.
- Teamplayer, werkt met anderen samen om gezamenlijke doelen te bereiken, deelt informatie met anderen, ondersteunt anderen.
- Gestructureerde en planmatige werkwijze: Mogelijkheid om prioriteiten te stellen en deadlines te halen. Beschikt over de nodige dosis zelfstandigheid, is zorgvuldig en resultaatsgericht.
Ons aanbod
Omdat jij het verschil gaat maken als Documentbeheerder bieden wij je:
- Een contract van onbepaalde duur of freelance contract
- Een salaris afhankelijk van de kennis en ervaring die je meeneemt
- Een netto vergoeding per maand
- Kilometervergoeding of wagen met tankkaart
- Maaltijd – en Ecocheques
- 13de maand en vakantiegeld
- 32 vakantiedagen
- Hospitalisatie- en groepsverzekering
Kom bij ons het verschil maken
Reageren op deze vacature kan eenvoudig door te klikken op de sollicitatieknop. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen een reactie te geven op je sollicitatie. Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Kirsten Kersschot, Recruiter, via kirstenkersschot@perfact-group.com | +32 493 87 33 65.
Link : https://perfact-career.com/documentbeheerder-antwerpen/
Vacature: Projectmedewerker Erfgoedzorg – Collectiebeleidsplan Mijnerfgoed
ECRU Erfgoed is op zoek naar een enthousiaste projectmedewerker om een collectiebeleidsplan op te stellen. In deze rol werk je nauw samen met de erfgoedcoördinator en andere erfgoedpartners om gegevens te verzamelen, trends en noden in de regio te analyseren, en een toekomstgericht collectiebeleidsplan te ontwikkelen.
Wat ga je doen?
Als projectmedewerker ben je verantwoordelijk voor het verzamelen van informatie over de erfgoedcollecties in de Mijnstreek, het doen van aanbevelingen voor het collectiebeleid, en het bijdragen aan de opmaak van het beleidsplan. Je werkt zowel zelfstandig als in teamverband en neemt deel aan overleg en samenwerking met verschillende erfgoedactoren.
Wie zoeken wij?
We zoeken een kandidaat met kennis van erfgoedwerking en collectiebeheer, analytisch vermogen, en het vermogen om zowel zelfstandig als in team te werken. Een bachelordiploma, rijbewijs B, en interesse in de Mijnstreek zijn vereist.
Wat bieden wij?
We bieden een voltijds contract van 18 maanden, een competitief salaris (B1-B3), maaltijdcheques, pensioenopbouw, en een fiets- en vervoersvergoeding.
Solliciteren:
Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je sollicitatie (motivatiebrief, CV, diploma, en uittreksel uit het strafregister) voor 13 augustus om 9.00u naar leengos@ecru.be.
Voor meer informatie zie het functieprofiel.
Ben jij gebeten door cultureel erfgoed en wil je graag meewerken aan het in kaart brengen en de ontsluiting van een uniek hoofdstuk uit de Limburgse geschiedenis? Dan is deze vacature iets voor jou!
Wat mag je verwachten van de functie?
ECRU Erfgoed is de erfgoedcel die actief is in As, Beringen, Genk, Heusden-Zolder, Houthalen-Helchteren en Maasmechelen. In samenwerking met de Vlaamse Gemeenschap en lokale besturen zetten we ons in om erfgoed in deze regio te bewaren, te bestuderen en te delen met het brede publiek. Samen met tal van erfgoedpartners zorgen we voor een duurzame toekomst voor het cultureel erfgoed van de regio.
Voor ECRU Erfgoed is het team op zoek naar een projectmedewerker collectiebeleidsplan. Iemand die ons team kan versterken voor het opmaken van een collectiebeleidsplan voor het mijnerfgoed van de Mijnstreek. Het collectiebeleidsplan is een instrument om een overzicht te bieden van de omvang en de samenstelling van de collecties in de streek, het ondersteuningsbeleid ten aanzien van die collecties te beschrijven en dat beleid uit te werken in concrete actiepunten.
Als projectmedewerker:
- maak je deel uit van het erfgoedteam van ECRU.
- werk je nauw samen met de erfgoedcoördinator van ECRU, die projectcoördinator is en je ondersteunt in de opmaak van het collectiebeleidsplan.
- neem je in een eerste fase van ca. 6 maanden een actieve rol op bij het in kaart brengen van diverse collecties en archieven, met aandacht voor de noden en kansen omtrent het mijnerfgoed.
- doe je in een tweede fase van ca. 12 maanden vanuit het veldonderzoek aanbevelingen voor het toekomstgericht collectiebeleidsplan. Je houdt hierbij rekening met de beleidsdoelstellingen van ECRU en actuele tendensen binnen de sector. Hierbij neem je ook het voortouw in het betrekken van en het creëren van een draagvlak voor het collectiebeleidsplan bij de erfgoedgemeenschap rond het mijnerfgoed.
- neem je deel aan intern en extern overleg en maak je een brug met ons erfgoedveld.
- neem je mee de pen op en schrijf je mee aan een collectiebeleidsplan.
We zijn op zoek naar een geëngageerde collega met een warm hart voor cultureel erfgoed en een bijzondere affiniteit met het mijnverleden. Je bent niet alleen inhoudelijk sterk, maar beschikt ook over de juiste vaardigheden om erfgoedwerking mee vorm te geven.
Herken jij jezelf in onderstaande profielschets? Aarzel dan niet om je kandidaat te stellen:
- Je kent de basisprincipes van erfgoedwerking en weet hoe je ze in de praktijk toepast.
- Je bent analytisch sterk: je kan collectiedata interpreteren, structureren en gebruiken om noden, kansen en trends te identificeren.
- Je weet mensen te enthousiasmeren en weet hoe je partners warm maakt voor samenwerking.
- Je hebt oog voor participatie en betrekt diverse doelgroepen op een inclusieve manier.
- Je kan helder en gestructureerd schrijven en documenten opstellen.
- Je werkt vlot met officepakketten; nieuwe digitale toepassingen leer je snel aan.
- Je bent een planner die overzicht behoudt, deadlines respecteert en projectmatig werkt.
- Je werkt nauwgezet, communiceert transparant en gaat discreet om met informatie.
- Je neemt initiatief, kan zelfstandig werken en start moeiteloos vanaf een blanco bladzijde.
- Je bent een teamspeler en onderhoudt goede samenwerkingen met collega’s, vrijwilligers en externe partners.
- Avond- of weekendwerk vormen voor jou geen bezwaar.
- Je bent bereid je regelmatig te verplaatsen voor collectiegerelateerde opdrachten.
- Je hebt een bachelordiploma of een diploma hoger onderwijs van één cyclus (of daarmee gelijkgesteld), bij voorkeur in de humane wetenschappen.
- Je hebt een rijbewijs B en eigen vervoer om je vlot binnen de regio te kunnen verplaatsen.
- Je kan een recent (max. 3 maanden oud) uittreksel uit het strafregister voorleggen.
- Een job waarmee je het verschil kan maken voor erfgoed in de Mijnstreek. In een team van enthousiaste en warmhartige mensen die vol voor een sterke erfgoed- en cultuurwerking gaan.
- Een voltijds contract van bepaalde duur (18 maanden).
- Een bruto-aanvangswedde die overeenstemt met weddeschaal B1-B3, aangevuld met maaltijdcheques en tweede pensioenpijler.
- Een fietsvergoeding en vergoeding voor het gebruik van de eigen wagen voor dienstverplaatsingen.
- Een plaats van tewerkstelling: Evence Coppéelaan 87, 3600 Genk.
Stuur je gemotiveerde kandidatuur voor woensdag 13 augustus 2025 om 09.00u naar leengos@ecru.be.
Jouw kandidatuur omvat:
- een motivatiebrief
- een recent CV
- een afschrift van het gevraagd diploma, eventueel aangevuld met relevante extra diploma’s
- een uittreksel uit het strafregister dat niet ouder mag zijn dan 3 maanden op het moment van indiening
Hoe verloopt de procedure?
- De jury zal een eerste selectie op basis van de motivatiebrieven en het curriculum vitae uitvoeren. Onvolledige kandidaturen worden zonder gevolg geklasseerd.
- De geselecteerde kandidaten krijgen een uitnodiging voor een eerste kennismakingsgesprek op donderdag 4 september 2025 vanaf 16.00u. Op basis daarvan bepaalt de jury de selectie van de kandidaten voor het tweede gesprek met voorbereidende opdracht op donderdag 11 september 2025 vanaf 13.00u.
- Om te slagen moet de kandidaat 50% van de punten behalen op elk onderdeel van de proeven.
- De rangschikking van de geslaagden wordt vastgelegd in een wervingsreserve die twee jaar geldig blijft.
Link: Vacature alert! – ECRU
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://app.skeeled.com/offer/c/6870d2c9d8bc685b52b5140a
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://govjobs.public.lu/fr/postuler/postes-ouverts/postes-vacants/employes/2025/A1/Juillet/20250708-assistantauservicerelationspub-378221.html
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: Agent de bibliothèque – Murcie (Espagne) – Stage avec bourse H/F/X – Ref. 5485825 | Actiris
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.neufchateau.be/actualites/engagement-et-constitution-dune-reserve-de?u=6f05f60cb61b490fbef8e5e24ca483f6
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: 5 équivalents temps plein Etudiants – Assistant Archiviste – Recrutement du Ministère de la FWB
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://jobs.idelux.be/job/L'Esperance-Archiviste-Documentaliste-%28HFX%29-r%C3%A9f_-3152/1224868601/
Functie
Je bent lid van het bibliotheekteam van de Maurits Sabbebibliotheek. Je wordt hoofdzakelijk ingeschakeld in het beheer van tijdschriften. Daarnaast zal je taken opnemen in het proces van catalografie van hedendaagse publicaties en de algemene balie- en dienstverlening.
- Je bent verantwoordelijk voor het beheer van een deel van de tijdschriftencollectie (intekenen/hernieuwen; ontvangen/claimen; betaling; ontsluiting).
- Je bent aanspreekpunt voor bibliotheekgebruikers met vragen over de tijdschriftencollectie.
- Je coördineert het inbinden van tijdschriften en reeksen.
- Je helpt mee in de catalografische verwerking van aangekochte en gedoneerde publicaties (monografieën en reeksvolumes).
- In drukke periodes fungeer je als back-up voor bepaalde bibliotheekprocessen (acquisitie monografieën en reeksen, document delivery).
- Je participeert aan het beurtrolsysteem voor de opening van de bibliotheek, de zaterdag(voormiddag)dienst en de dienstverlening.
Profiel
- Je hebt een bachelordiploma, bij voorkeur in de geesteswetenschappen. Affiniteit met het domein van de theologie en religiewetenschappen is een pluspunt.
- Je bent een teamspeler en bent bereid verantwoordelijkheid op te nemen voor bepaalde processen.
- Je werkt zeer nauwkeurig en houdt van administratieve taken.
- Je bent stressbestending en flexibel.
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels. Vlotte kennis van andere talen is een troef.
- Je hebt sterke IT-competenties en gaat vlot aan de slag met nieuwe technologieën.
- Je hebt enige ervaring met de modules voor resource management en acquisitie in ALMA of je bent bereid je hierin snel in te werken.
- Je hebt voeling met de noden van onderzoekers op het vlak van onderzoeksliteratuur.
Aanbod
We beogen een voltijdse aanstelling voor één jaar met kans op verlenging.
Ben je onmiddellijk inzetbaar in alle opdrachten van deze functie, dan start je in graad 5. Beloftevolle kandidaten die nog niet alle opdrachten meteen kunnen opnemen of nog een specifiek opleidingstraject moeten doorlopen, starten in graad 4.
Interesse?
KU Leuven wil een inclusieve, respectvolle en sociaal veilige gemeenschap zijn. Wij omarmen diversiteit tussen individuen en groepen als een meerwaarde. Open dialoog en verschillen in perspectief zijn noodzakelijk in een ambitieuze onderzoeks- en onderwijsomgeving. In ons streven naar gelijke kansen erkennen wij de gevolgen van historische ongelijkheden. Wij aanvaarden geen enkele vorm van discriminatie op basis van, onder meer, geslacht, genderidentiteit en -expressie, seksuele oriëntatie, leeftijd, etnische of nationale afkomst, huidskleur, levensbeschouwelijke overtuiging, neurodivergentie, arbeidshandicap, gezondheid, of socio-economische status. Bij vragen over toegankelijkheid of aangeboden ondersteuning helpen we je graag op dit e-mailadres.
Heb je een vraag over de online sollicitatieprocedure? Raadpleeg onze veelgestelde vragen of stuur een e-mail naar solliciteren@kuleuven.be
Locatie: Leuven
Solliciteren tot en met:
05/08/2025 23:59 CET
Link: https://www.kuleuven.be/personeel/jobsite/jobs/60506560
Functie
Wil je zorg dragen voor het geheugen van KU Leuven en je inzetten voor 6 eeuwen Leuvense universiteitsgeschiedenis? Dan is deze job in het Universiteitsarchief iets voor jou! In een klein, dynamisch team zal je als archivaris mee de dagelijkse werking van de dienst behartigen.
Je vervult de verschillende basisfuncties (verwerving, behoud en beheer, onderzoek, ontsluiting en valorisatie, participatie) van het Universiteitsarchief naargelang de prioriteiten van de dienst. Je werkt daarbij in overeenstemming met de regels van de archivistiek en zet jou in om een state-of-the-art dienstverlening te kunnen garanderen. Hiertoe volg je de standaarden binnen de archiefsector op, die je waar nodig, vertaalt in nieuwe methodes en procedures om deze vervolgens te implementeren binnen de werking van de dienst.
In een universiteitsbrede context zet je jouw expertise in om erfgoedcollecties op een professionele manier te beheren. Je neemt daarbij op oordeelkundige wijze cruciale beslissingen betreffende selectie, vernietiging en bewaring van (potentieel) waardevolle documenten.
Je expertise stelt je in staat autonoom te werken. Je bent geheel verantwoordelijk voor een aantal omlijnde archiefprojecten en gaat zelfstandig en deskundig aan de slag om deze opdrachten tot een goed einde te brengen. Je zorgt voor een kwalitatieve uitvoering, opvolging en evaluatie van het volledige proces. Je organiseert archiefoverdrachten naar het Universiteitsarchief in dialoog met de archiefvormers. Je staat in voor de verhuizing, verpakking, ordening en beschrijving van de documenten en neemt de metadata op in het beheerssysteem (scopeArchiv en ODIS). Grotere projecten pak je samen aan met jobstudenten, die door jou worden aangestuurd. Je coördineert de gehele archiefoperatie en zorgt daarbij voor de nodige afstemming met andere betrokken actoren binnen KU Leuven (verhuisdienst, technische diensten, ICTS,…) of met externe dienstverleners.
Teamwork is essentieel voor de dienstverlening van het Universiteitsarchief. Je neemt een rol op in het zelfsturend team en doet beleidsvoorbereidend werk. Zo bouw je actief mee aan de realisatie van het meerjarig beleidsplan. Net als de andere teamleden zal je sporadisch worden ingeschakeld in de baliewerking, waar je het eerste aanspreekpunt bent voor bezoekers in de studiezaal. Achter de schermen vervul je ook coördinerende taken ten behoeve van de werking van de dienst en draag je bij aan het efficiënt beheer van onze verschillende erfgoeddepots. Bij dit alles neem je een proactieve en flexibele houding aan door in te spelen op de noden en prioriteiten van het Universiteitsarchief.
Profiel
- Je hebt een masterdiploma Geschiedenis. Een master-na-master Archivistiek: erfgoed – en hedendaags documentbeheer en/of relevante ervaring binnen archivistiek strekken tot aanbeveling.
- Je bent gemotiveerd om jouw kennis over (analoog en digitaal) archief- en hedendaags documentbeheer verder te ontwikkelen.
- Ervaring met het ordenen en beschrijven van archiefbestanden is tevens een pluspunt.
- Je bent een logische denker die processen kan uittekenen.
- Je wil jouw passie voor erfgoed graag inzetten ten dienste van de rijke archiefcollecties van KU Leuven. Je bent vertrouwd met de geschiedenis en het functioneren van de Leuvense universiteit of bent bereid je hierin te verdiepen.
- Je beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
- Je kan je perfect uitdrukken in het Nederlands en beheerst ook de Engelse en de Franse taal.
- Je stelt je collegiaal en ondernemend op in een klein team en speelt flexibel in op de noden van de dienst. Tegelijk ben je ook goed in het zelfstandig plannen en organiseren van projecten.
- Je werkt proactief, bent servicegericht en schakelt je vlot in in een dienstverlenende organisatie.
- Je hebt oog voor detail en werkt ordelijk, nauwkeurig en efficiënt.
- Je staat voor een kwalitatief beheer van erfgoedcollecties. Logistiek werk schrikt jou daarbij niet af.
Aanbod
- We beogen een voltijdse tewerkstelling van 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging. We voorzien een snelle start, bij voorkeur in september.
- Je komt terecht in een boeiende erfgoedomgeving en kan jouw talenten verder ontplooien in een aangename werksfeer, onder begeleiding van ervaren collega’s.
- Ben je onmiddellijk inzetbaar in alle opdrachten van deze functie, dan start je in graad 7. Beloftevolle kandidaten die nog niet alle opdrachten meteen kunnen opnemen of nog een specifiek opleidingstraject moeten doorlopen starten in graad 6. Graad 8 is uitzonderlijk weggelegd voor kandidaten die reeds van bij de start, omwille van doorgedreven kennis en ervaring, extra verantwoordelijkheden kunnen opnemen.
Interesse?
KU Leuven wil een inclusieve, respectvolle en sociaal veilige gemeenschap zijn. Wij omarmen diversiteit tussen individuen en groepen als een meerwaarde. Open dialoog en verschillen in perspectief zijn noodzakelijk in een ambitieuze onderzoeks- en onderwijsomgeving. In ons streven naar gelijke kansen erkennen wij de gevolgen van historische ongelijkheden. Wij aanvaarden geen enkele vorm van discriminatie op basis van, onder meer, geslacht, genderidentiteit en -expressie, seksuele oriëntatie, leeftijd, etnische of nationale afkomst, huidskleur, levensbeschouwelijke overtuiging, neurodivergentie, arbeidshandicap, gezondheid, of socio-economische status. Bij vragen over toegankelijkheid of aangeboden ondersteuning helpen we je graag op dit e-mailadres.
Heb je een vraag over de online sollicitatieprocedure? Raadpleeg onze veelgestelde vragen of stuur een e-mail naar solliciteren@kuleuven.be
Locatie: Leuven
timer Solliciteren tot en met:
01/08/2025 23:59 CET
Link: https://www.kuleuven.be/personeel/jobsite/jobs/60508792
-
Documentbeheerder (Perfact career – Antwerpen)
Je bent de centrale spil in het documentbeheer van deze organisatie. Je zorgt ervoor dat de procedures van documentbeheer gevolgd worden en ondersteunt de organisatie waar nodig. Je doet verbetervoorstellen om de documentbeheer processen beter te laten verlopen. Functieomschrijving Documenten verzamelen en uploaden in het documentbeheersysteem (Bricsys24/7) Bewaken dat documenten gepubliceerd worden volgens de […]
-
Projectmedewerker Erfgoedzorg – Collectiebeleidsplan Mijnerfgoed (ECRU Erfgoed – Genk)
Vacature: Projectmedewerker Erfgoedzorg – Collectiebeleidsplan Mijnerfgoed ECRU Erfgoed is op zoek naar een enthousiaste projectmedewerker om een collectiebeleidsplan op te stellen. In deze rol werk je nauw samen met de erfgoedcoördinator en andere erfgoedpartners om gegevens te verzamelen, trends en noden in de regio te analyseren, en een toekomstgericht collectiebeleidsplan te ontwikkelen. Wat ga je […]
-
Agent de bibliothèque (Dudelange)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://app.skeeled.com/offer/c/6870d2c9d8bc685b52b5140a
-
Assistant au service Relations publiques (Archives nationales Luxembourg)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://govjobs.public.lu/fr/postuler/postes-ouverts/postes-vacants/employes/2025/A1/Juillet/20250708-assistantauservicerelationspub-378221.html
-
Stage – Agent de bibliothèque / Bibliothécaire / Collaborateur librairie deuxième main ( Murcie, Espagne)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: Agent de bibliothèque – Murcie (Espagne) – Stage avec bourse H/F/X – Ref. 5485825 | Actiris
-
Bibliothécaire Documentaliste (Neufchâteau)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://www.neufchateau.be/actualites/engagement-et-constitution-dune-reserve-de?u=6f05f60cb61b490fbef8e5e24ca483f6
-
Etudiants – Assistant Archiviste (Fédération Wallonie-Bruxelles – Molenbeek-Saint-Jean)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: 5 équivalents temps plein Etudiants – Assistant Archiviste – Recrutement du Ministère de la FWB
-
Archiviste Documentaliste (IDELUX – Arlon)
Deze vacature is enkel beschikbaar in het Frans via de volgende link: https://jobs.idelux.be/job/L'Esperance-Archiviste-Documentaliste-%28HFX%29-r%C3%A9f_-3152/1224868601/
-
Medewerker KU Leuven Maurits Sabbebibliotheek (Leuven)
De Maurits Sabbebibliotheek fungeert als onderzoeksbibliotheek van de Faculteit Theologie en Religiewetenschappen voor alle aspecten van het christendom, de christelijke theologie en de interreligieuze en levensbeschouwelijke aspecten die daarmee verband houden. Tevens is zij, samen met Bijzondere Collecties, een door de Vlaamse Overheid erkende erfgoedbibliotheek. Functie Je bent lid van het bibliotheekteam van de Maurits […]
-
Archivaris (KU Leuven)
Het Universiteitsarchief, dat behoort tot de dienst Academisch en Historisch Patrimonium van KU Leuven, is het kenniscentrum voor archief, hedendaags documentbeheer, het ruimere erfgoed en de geschiedenis van de Leuvense universiteit. Website van de eenheid Functie Wil je zorg dragen voor het geheugen van KU Leuven en je inzetten voor 6 eeuwen Leuvense universiteitsgeschiedenis? Dan […]