Expert informatiebeheer analoog archief (Agentschap Facilitair Bedrijf - Brussel)
Vacature online sinds 26/06/2025
Je functie in het kort
Je komt terecht binnen de Cluster Documentbeheer van het agentschap Facilitair Bedrijf. Deze cluster is verantwoordelijk voor de dienstverlening en het beleid met betrekking tot archief- en informatiebeheer voor zowel de Vlaamse overheid als de lokale overheden. De twee voornaamste dienstverleningen zijn Digitaal Archief Vlaanderen, waarmee diensten m.b.t. digitale archivering geleverd worden aan >100 Vlaamse en lokale overheden, en Archiefdepot Vlaamse overheid waarbij we vandaag ca 65 km analoog archief van de Vlaamse overheid bewaren.
Als Expert informatiebeheer (analoog archief) neem je de rol op van Productmanager Archiefdepot Vlaamse overheid. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor de doorontwikkeling en de uitbating van de hieraan gekoppelde dienstverlening. Concreet betekent dit dat je enerzijds een aantal projecten zal opvolgen/trekken, zoals de fysieke uitbreiding van het archiefdepot, de implementatie van een nieuwe depotbeheerapplicatie, de overname van archiefruimtes in (grote) kantoorgebouwen … en anderzijds klanten ondersteunt bij het aansluiten op de dienstverlening. Dit laatste betreft o.a. het geven van opleidingen, het helder krijgen van de behoeften van klanten (bv. welke formaten, welke bewaarcondities …). Tot slot detecteer je noden en knelpunten binnen de dienstverlening waarbij je steeds zoekt naar praktijkgerichte oplossingen, je gericht informatie verspreidt naar klanten en je de nodige expertise.
Lees zeker ook meer details van de vacature in het selectiereglement.
Wie ben jij?
1. Je hebt een masterdiploma
Of je werkt al bij de Vlaamse Overheid:
1. Je werkt binnen de diensten van de Vlaamse overheid in een functie die overeenstemt met dezelfde of een hogere rang als die van de vacante functie.
OF
1. Je werkt binnen de diensten van de Vlaamse overheid in een graad van niveau B of C.
2. Je hebt op datum van 6 augustus 2025 4 jaar relevante beroepservaring met betrekking tot analoog archiefbeheer en het beheren van een archiefdepot.
3. Je laatste functioneringsevaluatie mag geen onvoldoende zijn.
Jouw voordelen
•Je krijgt een contract van onbepaalde duur, tenzij je als ambtenaar (vastbenoemd of in proeftijd ) bij de diensten van de Vlaamse overheid bent tewerkgesteld via een selectieprocedure die werd gepubliceerd vóór 1 juni 2024. In dat geval behoud je je statutaire aanstelling .
•Je standplaats is Herman Teirlinckgebouw (Havenlaan 88, 1000 Brussel).
•Je krijgt een salaris op basis van vastgelegde salarisschalen. Er zijn verschillende factoren die het salaris bepalen. Neem een kijkje op de salarissimulator en gebruik de onderstaande info:
niveau van de functie: A1, rang: A, graad: adjunct van de directeur
- Kom je in dienst via aanwerving of externe mobiliteit? Dan word je verloond in het salarissysteem op basis van evaluatie NA111.
- Neem je de vacature op via horizontale mobiliteit en zit je al in het salarissysteem op basis van evaluatie? Dan word je eveneens verloond in de salarisschaal NA111.
- Word je bevorderd? Dan word je verloond in het salarissysteem op basis van evaluatie NA111.
•Bij de Vlaamse overheid geniet je van allerlei voordelen. Benieuwd? Neem zeker een kijkje op onze website.
•De balans tussen werk en privé is voor ons belangrijk. Je hebt 35 dagen vakantie per jaar en je bent ook vrij tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
• Afhankelijk van je agenda en in overleg met je collega’s werk je op kantoor, thuis of op een andere locatie.
•Je proefperiode bij bevordering duurt 12 maanden . Je wordt pas definitief bevorderd nadat je met goed gevolg de proeftijd hebt doorlopen.
Voor meer details kijk zeker eens in het selectiereglement!
Je werkplek
Agentschap Facilitair Bedrijf
Hoe solliciteer je?
Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Wacht niet langer en stel je vandaag nog kandidaat!